Wii U - News

Nintendos neue Konsole steht hier im Fokus. Hier dreht sich alles um Wii U.

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Levi 
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Re: Wii U - News

Beitrag von Levi  »

eShop-Releases diese Woche:

Spin the Bottle: Bumpie's Party (KnapNok Games, €6.99) <--- YEAH :D ... hatte nicht mit einen solchen Preis gerechnet ... würd für den nächsten Party-Abend besorgt XD ...zur Erinnerung: der Trailer
das Gameplay
Die Aussage: "It's basically a game for kids or drunk people"

VC
Romance of the Three Kingdoms IV (KOEI, €7.99) - (US-Version)
Galaga (NAMCO BANDAI Games, €4.99) - (US-Version)
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JesusOfCool
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Re: Wii U - News

Beitrag von JesusOfCool »

http://www.nintendo.de/Verschiedenes/Ni ... 98557.html
neues nintendo direct morgen um 16:00 MESZ
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crewmate
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Re: Wii U - News

Beitrag von crewmate »

geht morgen wieder was im irc?
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Nerix
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Re: Wii U - News

Beitrag von Nerix »

Factory responsible for Wii U eDram to close within 2-3 years
There may be more trouble on the horizon for the already slow-selling Wii U. On Friday the prominent semiconductor manufacturer Renesas Electronics posted its quarterly financial report, together with notice of extraordinary loss and a press release about an impending restructuring of the company.

As part of that restructuring Renesas, that merged with NEC Electronics in 2012, announced that it decided to close four semiconductor plants in Japan within 2-3 years, including the state-of-the-art factory based in Tsuruoka, Yamagata Prefecture (as reported by the Wall Street Journal), and this may spell trouble for Nintendo and the Wii U.

The reason is quite simple. The closing factory was responsible for manufacturing the console’s Embedded DRAM, that is quite properly defined the “life stone” of the console.

The production of the 1 cm-wide semiconductor for Nintendo was responsible for more than half of the load of the factory at peak times, but the slow sales of the console determined a reduction in demand and a gap in the usage of the machinery and personnel, forcing the plant to run at a loss.

Nintendo told the Japanese Magazine Weekly Diamond that the closure of the plant won’t have immediate effect on the production of the Wii U, but the outlook of things isn’t too positive for the future.

Nintendo could try to contract another company to produce the component, but there are circumstances that make it difficult. According to a Renesas executive the production of that semiconductor was the result of the “secret sauce” and state-of-the-art know-how part of the NEC heritage of the Tsuruoka plant, making production elsewhere difficult. In order to restart mass production in a different factory redesigning the component may be necessary.

In light of the situation an increase in the production costs of the console seems very likely on the medium and long term due to the shift of production to a different location and to the possibility of a redesign of the hardware. One thing is for sure: the Wii U really can’t can’t get a break as of late…
http://www.dualshockers.com/2013/08/04/ ... r-factory/ via
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=643667

In anbetracht des zeitlichen Vorlaufs wohl nicht allzu problematisch, selbst wenn ein Umzug zu einem anderen Produktionsort schwierig sei. Notfalls können Sie viel Speicher auf Lager produzieren, wer weiß wie lange der Lebenszyklus der WiiU überhaupt sein wird.
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E-G
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Re: Wii U - News

Beitrag von E-G »

@fabrik: yoah... aber wenns im asiatischen raum eines im überfluss gibt, dann sind das halbleiterfabriken... kann nicht so schwer sein ersatz zu finden

crewmate hat geschrieben:geht morgen wieder was im irc?
solltest du noch nicht gemerkt haben: es is IMMER was im irc. :P
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Hipster
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Re: Wii U - News

Beitrag von Hipster »

Gab es heute was schönes beim Direct? Als ich eingeschaltet habe, hab ich nur noch den Indi Kram für WiiU und die Ankündigung für das TW101 Direct am 09.08. gesehen.
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Nerix
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Re: Wii U - News

Beitrag von Nerix »

E-G hat geschrieben:aber wenns im asiatischen raum eines im überfluss gibt, dann sind das halbleiterfabriken... kann nicht so schwer sein ersatz zu finden
Dachte ich auch zuerst, allerdings wird im Text genau auf diesen Punkt eingegangen. Für die Produktion dieses speziellen RAMs scheint ein Wechsel zu einer anderen Fabrik nicht so leicht machbar zu sein. Naja, irgendeine Lösung werden sie wohl finden, Zeit genug haben sie ja...
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SSBPummeluff
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Re: Wii U - News

Beitrag von SSBPummeluff »

Lustig wäre wenn die Wii U nicht mehr produziert werden kann. Dann wäre die Wii U plötzlich ein sammelobjekt :D
johndoe1527797
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Re: Wii U - News

Beitrag von johndoe1527797 »

SSBPummeluff hat geschrieben:Lustig wäre wenn die Wii U nicht mehr produziert werden kann. Dann wäre die Wii U plötzlich ein sammelobjekt :D
N Gamecube ist 10 Euro wert und den hatte ja auch keiner... die Sammel-Geschichte der HARDWARE macht Nintendo immer durch die Abwärtskompatibilität kaputt. :( Aber die Wii ist ja auch einfach die in allen Belangen überlegene Gamecube! Der setzt wirklich Staub an, obwohl ich aktuell Wind Waker spiele. :D
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Levi 
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Re: Wii U - News

Beitrag von Levi  »

Iwata würde über Nintendo als Thirdparty-Entwickler nachdenken
Spoiler
Show
Wenn ihm nichts an der länger fristigen Zukunft Nintendos liegen würde
Armoran 2.0
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Re: Wii U - News

Beitrag von Armoran 2.0 »

 Levi hat geschrieben:Iwata würde über Nintendo als Thirdparty-Entwickler nachdenken
Spoiler
Show
Wenn ihm nichts an der länger fristigen Zukunft Nintendos liegen würde
"Being unique is one thing, being ass backwards and making the wrong decisions all the time another"

Was Iwata und Nintendo verstehen muss, es ist zwar toll wenn sie einen großen langfristigen secret Masterplan haben, aber wenn die Leute in der Zwischenzeit jegliches Vertrauen in den Namen "Nintendo" verlieren dann kann das einfach nicht Sinn der Sache sein weil das langfristig unheimlich schädlich wirken wird.
Eine "please understand" Verbeugung eines sympathischen Firmenchefs reicht einfach nicht mehr, jetzt müssen endlich Taten folgen in denen Nintendo wenigstens andeutet das sie gewillt sind sich zu verbessern und auf die Kritik die ihnen vorgeworfen wird auch reagieren.... solche Interviews oder halbgaren Nintendo Directs wie gestern machen die Sache nur noch schlimmer.
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Levi 
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Re: Wii U - News

Beitrag von Levi  »

sie schreiben schwarze Zahlen. Was reicht da nicht aus?
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JesusOfCool
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Re: Wii U - News

Beitrag von JesusOfCool »

die worte und die taten passen nicht so einwandfrei zusammen. die produkte von nintendo schauen seit dem DS mehr so aus als wären sie für die gegenwart gemacht und nicht für die zukunft... wobei ich ehrlich sagen muss, dass das bei PS4 und XBO auch nicht viel anders ist. speziell bei der PS3 war das schon was anderes.
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schefei
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Re: Wii U - News

Beitrag von schefei »

The Guardian hat sein W101 Review zu früh veröffentlicht, aber leider ist es mittlerweile wieder offline.
Hier gibt es ein paar Auszüge des Reviews: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=646819
If Pikmin 3, Nintendo's great summer hope for its beleaguered Wii U console, has you directing a herd of miniature helpers, The Wonderful 101, the company's leftfield, summer sleeper-hit-in-waiting, puts you in control of an angry mob. In both games you sweep through the landscape as a hustling cluster of bodies. In both games you use this crowd's wisdom and strength to create pathways to your objectives, and to eliminate the foes and obstacles in your way.

But only in The Wonderful 101 can you, with a delicate swipe of the finger, arrange your swarm into a giant pink spiked whip used to tear the armour from your opponents, or a pea green handgun used to launch your minions as a kind of fleshy ammunition, or even a Soviet hammer that pounds the concrete in a thick Russian accent. If Pikmin 3 is the Gardener's World of ponderous strategy games, The Wonderful 101 is police helicopter footage of a sweltering Los Angeles riot.

[...]

The premise and styling is as wild-eyed as anything to come from Platinum Games, the most boisterous of Japan's contemporary video-game developers. The titular 101 is a group of topflight superheroes plucked from each of the world's nations. Each individual has his or her own unique styling and ability, but this is a game about the power of co-operation, not individual might. The swarm might be composed of individuals, but it must act as a single entity. Using either the Wii U pad's touchscreen or one of its stiff analogue sticks, you can shepherd your mob into esoteric tools and weapons by tracing shapes. The larger the shape you draw, the greater the number of superheroes who add their bodies to its formation.

[...]

Platinum's talent for the set piece is brought to the fore by way of the game's chosen style, that of the 'Tokusatsu' – the genre of special effect-heavy Japanese TV shows and films that include Godzilla and Kamen Rider. In this way, play is routinely interrupted for an outrageous and delightfully inventive gameplay intermission as you, for example, fire giant baseballs into an alien's face on a baseball field, or use your mob to tickle a 50-foot robot's underarm, or morph into a giant hang-glider and tear through the whipping wind collecting upgrade tokens.

It's in these moments that Platinum displays a mastery of the Wii U hardware hitherto unseen, even in Nintendo's homegrown titles. One especially memorable section has you controlling a giant spacecraft on the television screen by marshalling the 101 onto directional pressure pads in a cockpit that's rendered on the Wii U pad's screen. If this weren't enough to juggle, you must simultaneously battle enemies in both the cockpit on the pad and in the skies on the TV screen. It is a genuinely novel gameplay invention and gives a true taste of the Wii U's untapped potential and promise.

But all of this unbridled creativity comes at the cost of some refinement. The scrappiness of the action extends upwards and outwards throughout the entire game, which struggles to marshal its ambitions and ideas into a perfectly coherent whole. An alchemy system allows you to create new items from collected pieces of fruit, although its workings are left unexplained; each of the 101 you collect can be levelled up individually, although its unclear what benefits this brings to the whole. New moves and attacks unlock seemingly at random and the means of exposing the game's intermittent in-situ bonus levels is opaque.

Finally, the game's tall difficulty belies its accessible aesthetic: make no mistake, this is a far more demanding proposition than its Pikmin cousin. And yet, these are the hallmarks that make Platinum's output some of the most exciting work in contemporary video games: scruffy invention in a playpen that allows for player mastery. In the midst of this riot of ideas and unrefined energy we can perceive some of the Wii U system's idiosyncratic wonder. It may not be a game to sell a system, but The Wonderful 101 provides ample justification for Nintendo's eccentric hardware.
johndoe1633711
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Re: Wii U - News

Beitrag von johndoe1633711 »

 Levi hat geschrieben:sie schreiben schwarze Zahlen. Was reicht da nicht aus?
Möglicherweise der Bezug dazu, das diese schwarzen Zahlen nicht auf der stationären Konsole verbucht werden?

Keine Frage, ich mag die Wii U und kaufe sie mir auch nur wegen des off-TV und Zelda WW - da dürfte ich aber nicht der "normale" Käufer mit sein.

Klar, ich würde mir wünschen das Big N nen besseren (zb IPS) screen, nen Lichtleiter Ausgang und besseren Akku verbaut hätte - ändern würde das aber an den Verkaufzahlen nichts.

Die reine Leistungsfähigkeit reicht mir persönlich aus, und das Spieleangebot eigentlich auch - ich kann mir halt den "Luxus" erlauben zu kaufen, worauf ich Lust habe.
Das kann aber nicht jeder, daher völlig verständlich das dann eher zu PS/Xbox gegriffen wird.

Zukünftig könnte ich mir Nintendo Handheld only recht gut vorstellen.
Ob mir das gefallen würde, steht auf einem anderen Blatt.