Danke, wird gemachtSuiZzidE hat geschrieben:@Nerix: kannst du ja unter PS4 Spieleankündigungen mit aufnehmen. Bitte schön! :wink:

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Danke, wird gemachtSuiZzidE hat geschrieben:@Nerix: kannst du ja unter PS4 Spieleankündigungen mit aufnehmen. Bitte schön! :wink:
Hab mich nie noch sie sehr die nächste E3 herbei gewünscht, aber auch die eventuelle Xbox Präsentation am 21. Mai. Endlich ein Ende mit den Gerüchten und man weiss woran man ist bei den nächsten Konsolen. Muss doch langsam wissen welche Konsole ein neues zu Hause bei mir findet?!Nerix hat geschrieben:Naja, wirklich negativ ist das ja nicht. Letztlich wird sie wahrscheinlich den bereits geleakten Specs entsprechen, die ja relativ ähnlich zu denen der PS4 sind (abgesehen von der GPU + RAM-Art). Ansonsten bin ich eher gespannt, wie das OS aussieht, Stellungnahme zu Always On, exklusive Spieleankündigungen etc.
City Interactive
Public Company; 51-200 employees; CIA; Computer Games industry
September 2011 – Present (1 year) Warsaw
LORDS of the FALLEN
Action-RPG title set within a medieval fantasy world ruled by a Fallen God. Fighting against the formidable Lords and Generals that command his demonic army is one of game’s strongest features. LORDS of the FALLEN rewards skill and persistence among hardcore Action-RPG fans; it presents players with great challenges followed by greater rewards and satisfaction. The story plot and twists allow approaching the conflict between humans and demons from various perspectives. (More info later this year.)
SuiZzidE hat geschrieben:Ehemaliger Producer von Witcher macht Next-Gen RPG
Noch eine negative Äusserung zur nächsten Xbox.Tomasz Gop, vormalig Producer der ersten beiden Witcher-Titel, hat CD Projekt RED den Rücken gekehrt und ist nun dabei, sein eigenes Projekt, das auf den Namen Lords of the Fallen hört, zu entwickeln.
Das Action-RPG, das vom deutschen Studio Deck 13 entwickelt und von City Interactive gepublished wird, soll bereits nächstes Jahr für PS4, Xbox 720 und den PC erscheinen. In einem Interview mit Eurogamer ließ Gop auch schon erahnen, was man sich von Lords of the Fallen erwarten kann.
http://www.gamers.at/newsmeldung/beitra ... n-rpg.htmlAbschließend meinte Gop noch, dass er zwar nicht über die neue Xbox erzählen dürfe, meinte aber dass "niemand wirklich überrascht sein wird" und das es "keine großartigen Neuigkeiten sein werden, was sich darin befindend".
@Nerix: kannst du ja unter PS4 Spieleankündigungen mit aufnehmen. Bitte schön! :wink:
Warum negative Äusserung? Das bezog sich sicherlich darauf, dass die ganzen Leaks wahr sein dürften. Aber hardwaremäßig wird die Xbox auf einer Ebene mit der PS4 stehen.SuiZzidE hat geschrieben:Ehemaliger Producer von Witcher macht Next-Gen RPG
Noch eine negative Äusserung zur nächsten Xbox.Tomasz Gop, vormalig Producer der ersten beiden Witcher-Titel, hat CD Projekt RED den Rücken gekehrt und ist nun dabei, sein eigenes Projekt, das auf den Namen Lords of the Fallen hört, zu entwickeln.
Das Action-RPG, das vom deutschen Studio Deck 13 entwickelt und von City Interactive gepublished wird, soll bereits nächstes Jahr für PS4, Xbox 720 und den PC erscheinen. In einem Interview mit Eurogamer ließ Gop auch schon erahnen, was man sich von Lords of the Fallen erwarten kann.
http://www.gamers.at/newsmeldung/beitra ... n-rpg.htmlAbschließend meinte Gop noch, dass er zwar nicht über die neue Xbox erzählen dürfe, meinte aber dass "niemand wirklich überrascht sein wird" und das es "keine großartigen Neuigkeiten sein werden, was sich darin befindend".
@Nerix: kannst du ja unter PS4 Spieleankündigungen mit aufnehmen. Bitte schön! :wink:
Quelle: http://www.gamefront.deChris Roberts würde Star Citizen (PC) durchaus auch gerne für die PS4 entwickeln. Das sagte der Wing Commander-Macher in einem Interview.
Star Citizen ist eine Weltraum-Flugsimulation mit Kampf- und Handelselementen für Windows, die im November 2014 auf den Markt kommen soll. Besonders die PC-nahe Architektur der PS4 ist für ihn ein Pluspunkt, die ein - im Vergleich zum PC - sehr anwenderfreundliches Betriebssystem hat.
Sollten Updates für Star Citizen auf der PS4 so einfach möglich sein wie auf dem PC, dann würde er über eine PS4-Version des Spiels nachdenken.
Quelle: http://www.computerandvideogames.com/40 ... rder-1886/Sony has filed a US trademark application for "The Order: 1886" for use with "computer game software" and "video game software."
Last month, PlayStation's European arm also filed a trademark application for "The Order" with the Benelux Office for Intellectual Property.
Eagle-eyed NeoGAF users who spotted the applications point out that Benelux is a union of Belgium, the Netherlands and Luxembourg, and that Netherlands-based Sony studio Guerrilla Games has been working on a new IP for years.
In November 2011, Edge reported that the studio's new IP is being headed up by former Killzone game director Mathijs de Jonge.
Guerrilla is also making Killzone Shadow Fall, which Sony is targeting as a PS4 launch game.
Sony revealed PS4 in February, when it confirmed a PS4 release date of "holiday 2013" in at least one of Japan, Europe and the US.
Cerny approached the design of the PlayStation 4 with one important mandate above all else: "The biggest thing is we didn't want the hardware to be a puzzle that programmers would be needing to solve in order to make quality titles."
So what does Cerny really think the console will gain from this design approach? Longevity.
Cerny is convinced that in the coming years, developers will want to use the GPU for more than pushing graphics -- and believes he has determined a flexible and powerful solution to giving that to them. "The vision is using the GPU for graphics and compute simultaneously," he said. "Our belief is that by the middle of the PlayStation 4 console lifetime, asynchronous compute is a very large and important part of games technology."
The PlayStation 4's architecture looks very familiar, at first blush -- and it is. But Cerny maintains that his team's work on it extends it far beyond its basic capabilities.
For example, this is his take on its GPU: "It's ATI Radeon. Getting into specific numbers probably doesn't help clarify the situation much, except we took their most current technology, and performed a large number of modifications to it."
To understand the PS4, you have to take what you know about Cerny's vision for it (easy to use, but powerful in the long term) and marry that to what the company has chosen for its architecture (familiar, but cleverly modified.) That's what he means by "supercharged."
"The 'supercharged' part, a lot of that comes from the use of the single unified pool of high-speed memory," said Cerny. The PS4 packs 8GB of GDDR5 RAM that's easily and fully addressable by both the CPU and GPU.
The benefits of this powerful hardware will be seen in the PlayStation 4's launch games. But Cerny maintains that, in the future, they'll shine through in totally different ways.
"The launch lineup for PlayStation 4 -- though I unfortunately can’t give the title count -- is going to be stronger than any prior PlayStation hardware. And that's a result of that familiarity," Cerny said. But "if your timeframe is 2015, by another way of thinking, you really need to be doing that customization, because your competition will be doing that customization."
So while it takes "weeks, not months" to port a game engine from the PC to the PlayStation 4 according to Cerny, down the road, dedicated console developers can grasp the capabilities of the PlayStation 4, customize their technology, and really reap the benefits.
Another thing the PlayStation 4 team did to increase the flexibility of the console is to put many of its basic functions on dedicated units on the board -- that way, you don't have to allocate resources to handling these things.
[...]
"For example, by having the hardware dedicated unit for audio, that means we can support audio chat without the games needing to dedicate any significant resources to them. The same thing for compression and decompression of video." The audio unit also handles decompression of "a very large number" of MP3 streams for in-game audio, Cerny added.
At the New York City unveiling of the system, Cerny talked about PlayGo, the system by which the console will download digital titles even as they're being played.
"The concept is you download just a portion of the overall data and start your play session, and you continue your play session as the rest downloads in the background," he explained to Gamasutra.
One thing Cerny was not at all shy about discussing are the system's bottlenecks -- because, in his view, he and his engineers have done a great job of devising ways to work around them.
Die technischen Details wie genau die ganzen Prozesse alle ablaufen habe ich mal ausgelassen, da ich so schon finde ich viel zu viel hier reinkopiere"I have not been this busy in 20 years. It's nice. But, definitely, I'm very busy right now," he said, to laughter from everyone in the room.
Jap, meinte ich auch gelesen zu haben. Aber kann natürlich sein, dass er das auf die Patch Situation bezog. Mal sehen. Das Spiel würde mich schon reizen.DancingDan hat geschrieben:Meinte Chris Roberts nicht, dass sein Star Citizen nur auf einem PC laufen kann und keine Konsole das schafft?