PS4 News und Diskussion
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- OriginalSchlagen
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Re: PS4 Newsflash
Wenn die PS3 mit nur 50MB auskommst, sollten 1000 mehr als ausreichend sein.
- Levi
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Re: PS4 Newsflash
OriginalSchlagen hat geschrieben:Wenn die PS3 mit nur 50MB auskommst, sollten 1000 mehr als ausreichend sein.
nen guter Browser z.B. kann eigentlich nie genug haben


- Kemba
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Re: PS4 Newsflash
Ein Quantic Dream Spiel mit Multiplayer?
Das scheint denn ja ein leicht anderes Genre zu werden als Heavy Rain.
Find ich etwas schade, da das Genre von Heavy Rain quasie nie bedient wird, außer halt von QD
Das scheint denn ja ein leicht anderes Genre zu werden als Heavy Rain.
Find ich etwas schade, da das Genre von Heavy Rain quasie nie bedient wird, außer halt von QD
- Nerix
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Re: PS4 Newsflash
Kann ich mir auch schlecht vorstellen, aber erstmal schauen was daraus wird. Irgendwann hatte David Cage glaube ich mal von einem Shooter gesprochen, der aber in Anlehnung an Filme wie "Ein Soldat Namens James Ryan" wirklich die Schattenseiten des Krieges zeigen soll. Vllt. ist ja in dem Kontext was geplant.
Ich habe mal einen neuen Thread eröffnet um die hier geposteten Spieleankündigungen mal zusammen zu fassen: http://forum.4pforen.4players.de/viewto ... 4&t=133001
Sind auch ein paar dabei die hier noch nicht erwähnt wurden.
Ich habe mal einen neuen Thread eröffnet um die hier geposteten Spieleankündigungen mal zusammen zu fassen: http://forum.4pforen.4players.de/viewto ... 4&t=133001
Sind auch ein paar dabei die hier noch nicht erwähnt wurden.
- Nerix
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Re: PS4 Newsflash
Neues FanArt. Auf den ersten Blick zwar kein wirklicher Hingucker, aber irgendwie angenehm schlicht.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.ph ... stcount=51

http://www.neogaf.com/forum/showpost.ph ... stcount=51
- Lazy Sloth
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Re: PS4 Newsflash
Und weiter? Das ist eines von 100en User-erstellten Designs in dem Thread.
- Nerix
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Re: PS4 Newsflash
Dann poste Du doch einfach eines, was Dir gefällt (falls Du Lust hast). Wenn nicht: auch nicht schlimmLazy Sloth hat geschrieben:Und weiter? Das ist eines von 100en User-erstellten Designs in dem Thread.

- Levi
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Re: PS4 Newsflash
angenehm schlicht ist relativ ... Pothäßlich triffts eher ... was soll denn bitte der Beistelltisch vorne Rechts darstellen?
..
Bin ich eigentlich Blind, oder gibts noch ncihts für allgemeines Geplapper?

Bin ich eigentlich Blind, oder gibts noch ncihts für allgemeines Geplapper?
- Nerix
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Re: PS4 Newsflash
Ok, Geschmäcker sind unterschiedlich ^^ Ich finde eigentlich die Aussparung oben störenderLevi hat geschrieben:angenehm schlicht ist relativ ... Pothäßlich triffts eher ... was soll denn bitte der Beistelltisch vorne Rechts darstellen?..

Jetzt wo das mutmaßliche MS Event auf Ende Mai verschoben wurde, wird es bestimmt auch nichts mit dem angeblichen Sony Event Anfang Mai (wo ja spekuliert wurde, dass das Design enthüllt werden könnte). Vermutlich kommt da dann nichts mehr vor der E3, aber die ist ja auch schon Anfang Juni... Momentan noch zu viel Konjunktiv, nach der E3 gibts sicherlich mehr zum "plappern"

- Lazy Sloth
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Re: PS4 Newsflash
Dein Beitrag klang nur so, als würdest du implizieren wollen, das wäre das finale Design.Nerix hat geschrieben:Dann poste Du doch einfach eines, was Dir gefällt (falls Du Lust hast). Wenn nicht: auch nicht schlimm

Ich finde das hier schick:

- Nerix
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Re: PS4 Newsflash
Genau, deshalb habe ich auch FanArt davor geschriebenLazy Sloth hat geschrieben:Dein Beitrag klang nur so, als würdest du implizieren wollen, das wäre das finale Design.

Jupp, schaut auch nicht schlecht aus. Im Endeffekt ist es mir auch nicht so wichtig wie die Konsole aussieht, da man sie bei mir im Schrank kaum sieht. Die inneren Werte zählen, aber ein nettes Design wäre natürlich nice to have.
- Lazy Sloth
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Re: PS4 Newsflash
Ich geh in die Ecke und schäme mich. Das habe ich glatt überlesen.Nerix hat geschrieben:Genau, deshalb habe ich auch FanArt davor geschrieben

- Nerix
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Re: PS4 Newsflash
Kein Thema, ich überles auch ständig was
Achja, was mir noch sehr wichtig und auch designabhängig ist: der Lüfter sollte möglichst leise und effizient sein (nicht wie bei der Launch PS3, der doch teilweise beim Filmeschauen stört).

Achja, was mir noch sehr wichtig und auch designabhängig ist: der Lüfter sollte möglichst leise und effizient sein (nicht wie bei der Launch PS3, der doch teilweise beim Filmeschauen stört).
- Nerix
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Re: PS4 Newsflash
Ein Interview mit David Cage, in der er sich u.a. auch über die Entwicklung auf der PS4 äußert
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=540717
World of Tank Dev bringt evtl. F2P-Spiel auf PS4
Spoiler
Show
Quantic Dream is one of the few studios saying it is already at work on PS4. How the teams are splitted to ensure the PS3 project completion and the beginning of a new generation?
At first we thought it was going to be conflictual and that we would have to make trade-offs every time. Very early, in fact, it took another turn, as we discovered that what we developed on PlayStation 4 would be useful for PlayStation 3. We started to develop on PlayStation 4 a number of "next-gen" features,and we were saying: "That, we can't do it on PS3." But after thinking , it was doable for PlayStation 3, maybe not as well[as on PS4], as pretty or as finished as the PlayStation 4, but feasible. Beyond's engine was able to take advantage of this twofold development by getting a number of ["next-gen"]features.
Should we understand that Beyond may also be on PlayStation 4, an "unleashed" version? You would not be the only one ...
There is no plan about it for now.
From your point of view, will there be a gap in terms of investment and manpower to prepare the next generation?
When the PlayStation 3 arrived, we asked ourselves the same question: what will be the impact on budgets? We said: "Oh, it will not change anything." In fact, we had seen that the budgets for PlayStation 3 are on another scale with those of the PlayStation 2. What we see of the PlayStation 4 is that it is so powerful , which allows us to do so many things, there will necessarily be an inflation of budgets. We have to be able to anticipate, and this is not a bad thing, since we create experiences that have real value and affect a wider audience. We will have to reach profitability with these higher budgets, but if we're going to do amazing things with this next generation of consoles, I doubt we can do it with PlayStation 3 [game]budget .
Taking into account the French context in terms of costs, employment, Can Quantic Dream sustain the same rate of production now?
The rate at which we make a game has never been a problem for us. We make very few games, and we claim. We don't release a game every christmas, we prefer to release one every three or four years, but we try to do everything we can to get the best game. But we try to organize ourselves to go a little faster. We are ahead of schedule on the next game, since we have a second development project. We are also ahead of the next cycle. With our relationship with Sony, we had early access to the PlayStation 4 SDK, which has enabled us to develop on next generation of consoles early. We're doing these investments. They were made in the past two years for one part and are still ongoing today.
But you have to know that moving to the next-gen, this is not simply buying more powerful PCs and hire more people. This is a business organization that is radically different.You don't develop a PlayStation 2 game like you develop a PlayStation 3 game , the same goes for PlayStation 4. These are developments that become highly technical, complex, interconnected with the needs to work on the image, a still relatively unknown field until recently, but very well known [for years] for 3D cinema . For example, very few games have worked with a photography director . Today, Quantic began working with photography directors, because we need it. We will see new jobs that did not exist so long ago in games development.
And it is quite interesting, since we are not in a heavy industry whose foundations were laid 50 years ago. Once every month, we reconsider the way we work. Not just from a technological point of view, but also organizational, and I don't even speak about concepts, gameplay, we have to continually reassess. The emergence of tablets or what is happening around us ... We can't remain deaf and blind to everything. We must see how it all blends to create new experiences, stronger and more interesting.
World of Tank Dev bringt evtl. F2P-Spiel auf PS4
http://www.vg247.com/2013/04/16/world-o ... rimenting/World of Tanks developer Wargaming is currently experimenting with the notion of free-to-play on consoles, including PS4, but CEO Victor Kislyi has stressed that you will only see the company’s games on consoles if the formats don’t hamper the free-to-play experience.
When asked if the PC-architecture of Sony’s PS4 rig might sweeten the proposition of a console free-to-play title – similar to CCP Games’ DUST 514 we’d wager – Kislyi replied, “We are still doing experiments. It’s about selecting the most cool idea for the time being, seeing if it’s technologically possible, and then beginning prototyping and production.
- Levi
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Re: PS4 Newsflash
...From your point of view, will there be a gap in terms of investment and manpower to prepare the next generation?
When the PlayStation 3 arrived, we asked ourselves the same question: what will be the impact on budgets? We said: "Oh, it will not change anything." In fact, we had seen that the budgets for PlayStation 3 are on another scale with those of the PlayStation 2. What we see of the PlayStation 4 is that it is so powerful , which allows us to do so many things, there will necessarily be an inflation of budgets
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What we see of the PlayStation 4 is that it is so powerful , which allows us to do so many things, there will necessarily be an inflation of budgets. We have to be able to anticipate, and this is not a bad thing, since we create experiences that have real value and affect a wider audience. We will have to reach profitability with these higher budgets
Hände hoch, wer das gleiche wie ich dabei denkt/befürchtet.
(Vielleicht nicht direkt auf Cage gemünzt, aber auf viele andere Produktionen

Spoiler
Show
mehr nötige Budget = mehr benötigter Profit = noch weniger Wagnis :/
nicht dass ich das nicht schon geahnt hätte, aber es so direkt zu hören, ist schon übel
nicht dass ich das nicht schon geahnt hätte, aber es so direkt zu hören, ist schon übel