Killzone 3 - Sammelthread
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@Chwanzus Longus
Ich habs auch auf Supersoldat gespielt! Der Schwierigkeitsgrad ist übrigens eins Witz und doppelt so einfach wie damals "Far Cry" auf "Einfach". Zu 85% kann man einfach umnebemerkt an allen vorbeischleichen.
Die KI ist wirklich grottig. Feuer unterm Arsch... Fehlanzeige bei der künstlichen "Intelligenz".
Ich habs auch auf Supersoldat gespielt! Der Schwierigkeitsgrad ist übrigens eins Witz und doppelt so einfach wie damals "Far Cry" auf "Einfach". Zu 85% kann man einfach umnebemerkt an allen vorbeischleichen.
Die KI ist wirklich grottig. Feuer unterm Arsch... Fehlanzeige bei der künstlichen "Intelligenz".
- Vanquish00X
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endlich kann ich hier meinen Senf dazu geben 
Hab gearde angefangen die Story zu spielen, da passt es das ich gestern mit nem Kollgen knapp 4 Std. Crysis 2 bei ihm gezockt habe.
Habe zwar erst knapp 1 std. Killzone angespielt aber bisher macht Crysis 2 den leicht besseren Eindruck im SP. Hat mir einfach spass gemacht zu wählen ob ich es auf rambo oder stealth spiele. Auch hatte ich dort sofort dieses mittendrin Gefühl. welches mir bei Kz3 bisher noch fehlt. Kann ja aber noch kommen. Grafisch sind beide Games absolut top. Richtig vergleichen könnte ich das nur wenn ich auch Crysis auf meiner Glotze sehen würde.
Mal sehen wie sich der SP noch so entwickelt, in erster Linie habe ich KZ3 aber ohnehin wegen des MP´s gekauft.

Hab gearde angefangen die Story zu spielen, da passt es das ich gestern mit nem Kollgen knapp 4 Std. Crysis 2 bei ihm gezockt habe.
Habe zwar erst knapp 1 std. Killzone angespielt aber bisher macht Crysis 2 den leicht besseren Eindruck im SP. Hat mir einfach spass gemacht zu wählen ob ich es auf rambo oder stealth spiele. Auch hatte ich dort sofort dieses mittendrin Gefühl. welches mir bei Kz3 bisher noch fehlt. Kann ja aber noch kommen. Grafisch sind beide Games absolut top. Richtig vergleichen könnte ich das nur wenn ich auch Crysis auf meiner Glotze sehen würde.
Mal sehen wie sich der SP noch so entwickelt, in erster Linie habe ich KZ3 aber ohnehin wegen des MP´s gekauft.
- ShinmenTakezo
- Beiträge: 5320
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http://www.killzone.com/kz3/de_DE/blog/ ... h-110.html
patch 1.10
Patch 1.10 is here! This version introduces a large number of fixes and new features based on your feedback. Please consult the patch list below to see what's changed. Patch 1.10 will be released today for SCEE and SCEA territories, with SCEJ following soon.
NEW FEATURES
Custom Games, Part 2. Additional information can be found at the bottom of the article, but it will include: choosing abilities, weapons and careers, as well as toggling functionality such as ribbons, skills and explosives.
Squad Only Chat. This is still an experimental feature and may not always function as expected.
Playing Audio/Music from your PS3 during MP games.
Marksman Improvements:
Cloak rippling effect has been increased.
Cloak now ripples with increased intensity when firing non silenced weapons.
Transition from uncloaked to cloaked has been extended.
A cloak fade transition between moving and not-moving has been introduced (player no longer snaps out of view).
Distance Indicator for off-screen medics.
Matchmaking. We will now make players switch faction automatically at the end of a round if teams are unbalanced. Note that this will only affect players that are not in a squad or that have sent an invite to create a squad, and that it will not happen at all in Clan games or Custom Games.
You can now only submit another grief report for the same person if at least 7 minutes have elapsed since the previous one.
BUG FIXES
Single Player Campaign
Icy Incursion/Providence Bay: Cutscene between last two sections has overlapping audio.
Botzone
Stahl Arms: Fixed Helghast Bots running into the ISA basecamp to get killed by base turrets.
User Interface
Silent Footsteps icon skill now displays properly.
Updated invitation messages for squad invites.
Clans: Tournament boards for ‘All Time’ now update properly.
Player's PSN ID is shown in the lobby instead of the PS3 console's user name.
Fixed the Statistics screen – progression bars update properly now.
Implemented a minimum match count (15 matches) for Clans to enter the Leaderboard.
Multiplayer
Improved performance on Salamun Market.
Fixed an issue where a squad invite would send players to the wrong squad.
Clans: Fixed a crash upon entering a clan match and immediately quitting the match.
When entitled to the "3 unlock points" bonus multiple times you'll now receive all those unlock points at once instead of only 3 each time you log in.
Exoskeletons no longer look broken after repairing them and getting in.
Some audio fixes for Brutal Melee.
Fixed several graphical glitches.
Fixed several collision issues and spots where players were able to escape the bounds of the map – in Kaznan Jungle, Pyrrhus Crater, Akmir Snowdrift, Bilgarsk Boulevard, MAWLR Graveyard and Bloodgracht.
Akmir Snowdrift: Fixed issues where ISA members were able to reach the Helghast basecamp and also reach the second objective area, during the first round of Operations.
MAWLR Graveyard: Fixed an issue where ISA sentry drones would crash en route to the spawn location.
Stahl Arms: Altered the boundaries for the western capture point to make them more realistic.
The Junkyard: Fixed a couple of ammo crates that were unreachable from certain sides.
Frozen Dam: Fixed the issue of ISA players being able to deliver the speaker through the floor by jumping on top of an ammo crate.
CUSTOM GAMES DESCRIPTION
Missions
Warzone Mission Timers can now be altered. Added times varying from 4 to 60 minutes for missions.
Guerrilla Warfare received additional options to the Kill Count: 10, 25, 75, 100 and 200 kills.
Scavenge and Retrieve were removed from the Warzone game mode list, as it is not playable in Warzone.
Unlocks
This is a new field where you can choose options for Unlocks. The three options are:
As Unlocked (Default): This will take the career unlocks you've earned online and give you access to them in the custom games.
Lock All: Nothing is unlocked, simulating what a player would see if they started the game at Rank 1 with no unlock points.
Unlock All: Everything is unlocked, as it is in Botzone.
Custom Unlocks: Configure Unlocks the way you want them.
Careers
By default all careers are ‘ON’. You can turn every career ‘ON’ or ‘OFF’ that, but one career must be selectable at all times.
Settings
Other game settings can be configures here. Options available to you are:
Primary Weapons: Choose between All Weapons/Only Rank 1 Weapons/Rank 1 & 2 Weapons.
Secondary Weapons: Choose between All Weapons/Only Rank 1 Weapons/Rank 1 & 2 Weapons. Please note that this will be grayed out if 'Lock All' is selected under Career Unlocks.
Primary Abilities: Choose between All Abilities/Only Rank 1 Abilities/Rank 1 & 2 Abilities.
Secondary Abilities: Choose between All Abilities/Only Rank 1 Abilities/Rank 1 & 2 Abilities. Please note that this will be grayed out if 'Lock All' is selected under Career Unlocks.
Explosives: Choose between All Explosives/Grenades Only /Prox. Mines Only/None.
Friendly Fire: Choose ON or OFF.
Skills: Choose ON or OFF.
Ribbons: Choose ON or OFF.
Melee: Choose ON or OFF. This can turn off all forms of Melee, including Brutal Melee and Rifle Butts.
Enhanced Mission Settings
Each mission mode in Warzone has an additional setting to configure:
Assassination – Survive Time: This will add 2, 3, 4 and 5 minutes.
Search and Retrieve – Speaker Returns: This will allow for additional or less returns (1, 2, 4 and 5 returns).
Search and Destroy – Diffuse-Place Explosive Time: This will allow for a modifier to adjust the time (half time, double time, triple time).
Bodycount – Kill Count in Warzone: This will allow for additional kills (50, 75, 100 or 200).
Capture and Hold – Capture Points: This will allow for more or less points needed to win.
endlich sieht man medics auf der map
gruß
patch 1.10
Patch 1.10 is here! This version introduces a large number of fixes and new features based on your feedback. Please consult the patch list below to see what's changed. Patch 1.10 will be released today for SCEE and SCEA territories, with SCEJ following soon.
NEW FEATURES
Custom Games, Part 2. Additional information can be found at the bottom of the article, but it will include: choosing abilities, weapons and careers, as well as toggling functionality such as ribbons, skills and explosives.
Squad Only Chat. This is still an experimental feature and may not always function as expected.
Playing Audio/Music from your PS3 during MP games.
Marksman Improvements:
Cloak rippling effect has been increased.
Cloak now ripples with increased intensity when firing non silenced weapons.
Transition from uncloaked to cloaked has been extended.
A cloak fade transition between moving and not-moving has been introduced (player no longer snaps out of view).
Distance Indicator for off-screen medics.
Matchmaking. We will now make players switch faction automatically at the end of a round if teams are unbalanced. Note that this will only affect players that are not in a squad or that have sent an invite to create a squad, and that it will not happen at all in Clan games or Custom Games.
You can now only submit another grief report for the same person if at least 7 minutes have elapsed since the previous one.
BUG FIXES
Single Player Campaign
Icy Incursion/Providence Bay: Cutscene between last two sections has overlapping audio.
Botzone
Stahl Arms: Fixed Helghast Bots running into the ISA basecamp to get killed by base turrets.
User Interface
Silent Footsteps icon skill now displays properly.
Updated invitation messages for squad invites.
Clans: Tournament boards for ‘All Time’ now update properly.
Player's PSN ID is shown in the lobby instead of the PS3 console's user name.
Fixed the Statistics screen – progression bars update properly now.
Implemented a minimum match count (15 matches) for Clans to enter the Leaderboard.
Multiplayer
Improved performance on Salamun Market.
Fixed an issue where a squad invite would send players to the wrong squad.
Clans: Fixed a crash upon entering a clan match and immediately quitting the match.
When entitled to the "3 unlock points" bonus multiple times you'll now receive all those unlock points at once instead of only 3 each time you log in.
Exoskeletons no longer look broken after repairing them and getting in.
Some audio fixes for Brutal Melee.
Fixed several graphical glitches.
Fixed several collision issues and spots where players were able to escape the bounds of the map – in Kaznan Jungle, Pyrrhus Crater, Akmir Snowdrift, Bilgarsk Boulevard, MAWLR Graveyard and Bloodgracht.
Akmir Snowdrift: Fixed issues where ISA members were able to reach the Helghast basecamp and also reach the second objective area, during the first round of Operations.
MAWLR Graveyard: Fixed an issue where ISA sentry drones would crash en route to the spawn location.
Stahl Arms: Altered the boundaries for the western capture point to make them more realistic.
The Junkyard: Fixed a couple of ammo crates that were unreachable from certain sides.
Frozen Dam: Fixed the issue of ISA players being able to deliver the speaker through the floor by jumping on top of an ammo crate.
CUSTOM GAMES DESCRIPTION
Missions
Warzone Mission Timers can now be altered. Added times varying from 4 to 60 minutes for missions.
Guerrilla Warfare received additional options to the Kill Count: 10, 25, 75, 100 and 200 kills.
Scavenge and Retrieve were removed from the Warzone game mode list, as it is not playable in Warzone.
Unlocks
This is a new field where you can choose options for Unlocks. The three options are:
As Unlocked (Default): This will take the career unlocks you've earned online and give you access to them in the custom games.
Lock All: Nothing is unlocked, simulating what a player would see if they started the game at Rank 1 with no unlock points.
Unlock All: Everything is unlocked, as it is in Botzone.
Custom Unlocks: Configure Unlocks the way you want them.
Careers
By default all careers are ‘ON’. You can turn every career ‘ON’ or ‘OFF’ that, but one career must be selectable at all times.
Settings
Other game settings can be configures here. Options available to you are:
Primary Weapons: Choose between All Weapons/Only Rank 1 Weapons/Rank 1 & 2 Weapons.
Secondary Weapons: Choose between All Weapons/Only Rank 1 Weapons/Rank 1 & 2 Weapons. Please note that this will be grayed out if 'Lock All' is selected under Career Unlocks.
Primary Abilities: Choose between All Abilities/Only Rank 1 Abilities/Rank 1 & 2 Abilities.
Secondary Abilities: Choose between All Abilities/Only Rank 1 Abilities/Rank 1 & 2 Abilities. Please note that this will be grayed out if 'Lock All' is selected under Career Unlocks.
Explosives: Choose between All Explosives/Grenades Only /Prox. Mines Only/None.
Friendly Fire: Choose ON or OFF.
Skills: Choose ON or OFF.
Ribbons: Choose ON or OFF.
Melee: Choose ON or OFF. This can turn off all forms of Melee, including Brutal Melee and Rifle Butts.
Enhanced Mission Settings
Each mission mode in Warzone has an additional setting to configure:
Assassination – Survive Time: This will add 2, 3, 4 and 5 minutes.
Search and Retrieve – Speaker Returns: This will allow for additional or less returns (1, 2, 4 and 5 returns).
Search and Destroy – Diffuse-Place Explosive Time: This will allow for a modifier to adjust the time (half time, double time, triple time).
Bodycount – Kill Count in Warzone: This will allow for additional kills (50, 75, 100 or 200).
Capture and Hold – Capture Points: This will allow for more or less points needed to win.
endlich sieht man medics auf der map
gruß
- YounkoShanks
- Beiträge: 765
- Registriert: 03.05.2011 19:14
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hey leute will mir killzone 3 holen wollt ichs chon seit release
aber hatte zuviele spiele zum spielen
gibts probleme wenn ich die uk version hole ?
kann ich dann vom deutschen store maps kaufen
oder jetzt als plus nutzer vom us account hab ich mir steel rein mappack geladen die bleiben ja und gehn nicht weg kann ich das auf meine
uk killzone 3 machen ?
aber hatte zuviele spiele zum spielen
gibts probleme wenn ich die uk version hole ?
kann ich dann vom deutschen store maps kaufen
oder jetzt als plus nutzer vom us account hab ich mir steel rein mappack geladen die bleiben ja und gehn nicht weg kann ich das auf meine
uk killzone 3 machen ?
- Vanquish00X
- Beiträge: 863
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- TheInfamousBoss
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- ShinmenTakezo
- Beiträge: 5320
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es kommt n pack raus in dem alle map packs enthalten sind
http://www.4players.de/4players.php/spi ... Asche.html
d.h. das retro mappack und steel rain und das neue
das sind insgesamt 6 karten für nur 9,99 euro
ein fairer preis wie ich finde im vergleich zu andren dlcs
gruß
http://www.4players.de/4players.php/spi ... Asche.html
d.h. das retro mappack und steel rain und das neue
das sind insgesamt 6 karten für nur 9,99 euro
ein fairer preis wie ich finde im vergleich zu andren dlcs
gruß
- TheInfamousBoss
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- ShinmenTakezo
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- Billie?
- Beiträge: 3168
- Registriert: 07.04.2008 22:47
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Newo hat geschrieben:Ich würde mir vor allem mehr dieser Einsatzmaps wünschen (die mit den Zwischensequenzen)^^.
Nur kann man sich glaub ich vorstellen, dass die ziemlich aufwendig zu designen sind. Ist daher natürlich klar, dass sie die dann nicht in nen DLC hauen, den sowieso nur ein Bruchteil der Community spielen wird
- ShinmenTakezo
- Beiträge: 5320
- Registriert: 29.07.2004 23:04
- Persönliche Nachricht:
ich werd zu hause nächstes mal auf jeden fall mal wieder länger killzone 3 zocken
leider, falls man hier überhaupt leider sagen kann, hab ich letztes mal bemerkt als ich cod4 gezockt hab das mir das game immer noch sau viel spass macht fast sogar mehr als killzone 3
liegt an 2 dingen erstens hat cod4 search and destroy gibt imo kaum ein spannenderen gamemode vorallem wenn die bombe tickt man der letzte im team ist und noch 3 gegner da sind und man gewinnt noch die runde
und zweitens das movement in cod4 ist halt das schnellste was ich auf konsole kenne und gerade so kills bei dem man mal schnell 2 leute abknallt sich blitzschnell umdreht und nen dritten wegballert ist halt geil
ich zocke ja meist den taktiker in killzone 3 mit der assault rifle und revolver
jetzt überleg ich mir ne "schnellere" klasse zu nehmen bzw beim taktiker wieder mit dem gesilencenden smg und der automatik pistole zu zocken
da ich quasi bei cod4 auch so zocke silenced mp5 und usp
aber hat man damit überhaupt noch ne chance da die 3. waffe ja eigentlich immer die beste waffe ist
wird die mobility d.h. schneller drehen überhaupt verbessert mit smg statt assault rifle?
oder soll ich generell mal ne andre klasse spielen infiltrator?
welche ist quasi die schnellste klasse?
gruß
leider, falls man hier überhaupt leider sagen kann, hab ich letztes mal bemerkt als ich cod4 gezockt hab das mir das game immer noch sau viel spass macht fast sogar mehr als killzone 3
liegt an 2 dingen erstens hat cod4 search and destroy gibt imo kaum ein spannenderen gamemode vorallem wenn die bombe tickt man der letzte im team ist und noch 3 gegner da sind und man gewinnt noch die runde
und zweitens das movement in cod4 ist halt das schnellste was ich auf konsole kenne und gerade so kills bei dem man mal schnell 2 leute abknallt sich blitzschnell umdreht und nen dritten wegballert ist halt geil
ich zocke ja meist den taktiker in killzone 3 mit der assault rifle und revolver
jetzt überleg ich mir ne "schnellere" klasse zu nehmen bzw beim taktiker wieder mit dem gesilencenden smg und der automatik pistole zu zocken
da ich quasi bei cod4 auch so zocke silenced mp5 und usp
aber hat man damit überhaupt noch ne chance da die 3. waffe ja eigentlich immer die beste waffe ist
wird die mobility d.h. schneller drehen überhaupt verbessert mit smg statt assault rifle?
oder soll ich generell mal ne andre klasse spielen infiltrator?
welche ist quasi die schnellste klasse?
gruß
- ShinmenTakezo
- Beiträge: 5320
- Registriert: 29.07.2004 23:04
- Persönliche Nachricht:
http://www.youtube.com/watch?v=YUEfsYIm ... ure=relmfu
hab das zufällig gefunden
find das gar nicht schlecht gemacht warum werden die helghast nicht mal so dargestellt wenn man jetzt die chimaira gegen die isa ersetzt
gerade jetzt nach killzone 3 würde sich die chance anbieten mal den krieg aus perspektive der helghast zu zeigen
gruß
hab das zufällig gefunden
find das gar nicht schlecht gemacht warum werden die helghast nicht mal so dargestellt wenn man jetzt die chimaira gegen die isa ersetzt
gerade jetzt nach killzone 3 würde sich die chance anbieten mal den krieg aus perspektive der helghast zu zeigen
gruß
- Alking
- Beiträge: 6886
- Registriert: 25.08.2008 11:33
- Persönliche Nachricht:
Großartig.
Eben Killzone 3 beendet und es war ein Genuss, echt geil. Außer dem Ende, diesem komischen Raumgleiter Fight, fand ich alles sehr gelungen. Grafisch einen Ticken schlechter als Crysis2, aber in einigen Abschnitten bildgewaltiger. Gerade das Schnee-Level ist wohl grafische Referenz für Schnee und Schneesturm, echt geil.
Eben Killzone 3 beendet und es war ein Genuss, echt geil. Außer dem Ende, diesem komischen Raumgleiter Fight, fand ich alles sehr gelungen. Grafisch einen Ticken schlechter als Crysis2, aber in einigen Abschnitten bildgewaltiger. Gerade das Schnee-Level ist wohl grafische Referenz für Schnee und Schneesturm, echt geil.