TES V: Skyrim |OT| 5 yrs later... definitive edition inbound

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Kemba
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Re: TES V: Skyrim |OT| DLCs für PS3 im Februar

Beitrag von Kemba »

Mal ne kurze Spieltechnische Frage. Bin schon relativ weit bei den Hauptquests (denke kurz vor Schluss)
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Der Drache, dem ich in der Drachenfeste eine Falle gestellt hab, kann mich jetzt zu Alduins Tor nach Sovengarde fliegen.
Die Frage ist, kann ich danach noch durch die Welt reisen und andere Sachen machen oder muss ich denn erstmal den kompletten Hauptquest beenden?
Oynox
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Re: TES V: Skyrim |OT| DLCs für PS3 im Februar

Beitrag von Oynox »

Du musst dann die Hauptquest durchspielen. Danach kannst du aber selbtverständlich weiterspielen ;)
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Pyoro-2
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Re: TES V: Skyrim |OT| DLCs für PS3 im Februar

Beitrag von Pyoro-2 »

Dauert auch nid sonderlich lang. ^^
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Supabock-
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Re: TES V: Skyrim |OT| DLCs für PS3 im Februar

Beitrag von Supabock- »

ICh wollte was zur Vielfalt der Sprachsamples schreiben, but then I took an arrow to the knee.
Oynox
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Re: TES V: Skyrim |OT| DLCs für PS3 im Februar

Beitrag von Oynox »

Nein, Bethesda hat uns noch nicht vergessen und Skyrim wird fleißig weiter und weiter verbessert. Seit Patch 1.8 ist einige Zeit vergangen, nun wird es aber wieder Zeit für etwas neues. Ab heute haben PC-Spieler die Möglichkeit den Beta-Patch 1.9. aus Steam zu beziehen.

Für Konsoleros hofft Bethesda den Patch noch diesen Monat veröffentlichen zu können, ein genaues Datum wurde jedoch nicht genannt. Den Erfahrung nach werden die FIGS Regionen aufgrund der Lokalisierung aber erst mehrere Wochen später beliefert, also dürfen wir Deutschen wohl mindestens bis April warten.

Dafür mit großer Vorfreude, denn die Patchnotes sind nämlich gigantisch! Abgesehen von unzähligen Bugfixes wird auch der neuer Schwierigkeitsgrad "Legendär" eingeführt. Des Weiteren kann man Legendäre Skills erlangen, indem man Fähigkeiten des Level 100 auf Level 15 zurücksetzt und somit den ganzen Spaß von vorne beginnen kann. Level-Cap adé!

Die ganzen Patchnotes findet ihr im Kasten unten!
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Skyrim 1.9

NEW FEATURES
  • Legendary difficulty setting
  • Legendary Skills – Skills of 100 can be made Legendary. This will reset the skill to 15, return its Perks and allow the
    skill to affect leveling again. This effectively removes the overall level cap.
BUG FIXES
  • General memory and stability improvements
  • Fixed issue with quest scripts that were not shutting down properly
  • Companions will equip better weapons and armor if given to them
  • Fixed rare issue where player is unable to learn the Clear Skies shout during “The Throat of the World”
  • Fixed rare instance where Alduin would become invincible during “Alduin’s Bane”
  • Fixed a rare issue where player could become stuck in Night Mother’s coffin during “Death Incarnate”
  • Fixed rare issue where protected companions could be killed from poison damage
  • Fixed rare issue with certain ash piles left from resurrected NPCs not clearing properly
  • Fixed rare issue with NPCs and creatures respawning improperly after player fast travels
  • Fixed rare crash when entering Dark Brotherhood Sanctuary
  • Fixed rare crash when entering a player owned home
  • Random dragon attacks will no longer occur during “Battle for Whiterun”
  • Fixed a rare crash when attempting to save your game during “Waking Nightmare”
  • Fixed issue where “Glory of the Undead” would not start properly if player is in combat with Eorlund Gray-Mane
  • The white phial is no longer consumed if given to a follower
  • If player marries Aela, the “Totem of Hircine” quest will be available
  • Unused briar hearts can be dropped after finishing “The White Phial”
  • Fixed issue with paying off a crime against the Companions that prevented player from getting Companions quests properly
  • Thieves Guild caches are now properly enabled in the appropriate cities
  • The Dragon Infusion perk now works properly when taking Esbern’s Potion
  • Cragslane Cave properly resets if player receives a radiant quest to clear it out
  • Fixed rare issue with bounty quest objectives not properly clearing after completion
  • Gallus’ Encoded Journal is no longer a quest item after completing the Thieves Guild
  • In “No Stone Unturned” Vex will now accept Unusual Gems if you’ve collected them all before starting the quest
  • Vekel the Man now gives rewards for completing “Toying with The Dead”
  • Fixed rare issue with being unable to turn in stolen items in “The Litany of Larceny”
  • Fixed issue with followers becoming over-encumbered after being repeatedly rehired
  • Fixed rare issue with visiting Kynesgrove on horseback not progressing “A Blade in the Dark” properly
  • Fixed issue with receiving a duplicate radiant quest from a Jarl
  • Fixed conflict with clearing Driftshade Sanctuary before starting “Trouble in Skyrim”
  • Fixed issue with using shouts while in jail and having guards unlock the jail cell
  • Fixed rare issue with quest NPCs not properly moving to quest locations
  • Fixed issue with NPCs not selling master level spells
  • Fixed rare issue where player gets control locked outside the Thalmor Embassy at the start of “Diplomatic Immunity”
  • Fixed rare issue with disappearing containers after upgrades in player owned house
  • Fixed issue with being erroneously attacked while as a werewolf during “Ill Met By Moonlight”
  • The Ebony Blade is now only improved by two handed perks
  • Locked door to Proudspire Manor can now be unlocked by proper key
  • Fixed issue with merchants not receiving the proper additional gold with the Investor perk
  • Fixed a rare issue where the player would be unable to learn a word after leaving for several days during “The Way of The Voice”
  • The Nord Hero Bow can now be improved
  • The Purity perk no longer requires the Experimenter perk
  • Fixed rare instance where Lovers Comfort would not be applied properly
  • If you approach Frostmere Crypt from the north, “The Pale Lady” will start properly
  • Fixed rare issue where player could be prevented from speaking with Atub to start “The Cursed Tribe”
  • Fixed rare issue where a dragon could appear in the Mind of a Madman realm and kill the player
  • Fixed instance where player could get stuck in Japhet’s Folly
  • Fixed rare instances where Arngeir would not teach Worldwind Sprint
  • Fixed issue with “Ill Met By Moonlight” if Sinding dies before the quest starts
  • Gharol can now properly train up to level 75
  • Fixed conflict with visiting The Karthspire before starting “Alduin’s Wall”
  • Reduced the instance of random dragon attacks after fast traveling post main quest
  • Recruited Blades now have appropriate dialogue while at Sky Haven Temple
  • Fixed rare issue where an incorrect dungeon could appear as a location during “Totems of Hircine”
  • Fixed rare instance in “Fetch me that Book” where books found before getting the quest would not be properly recognized
  • Fixed rare issue with traveling to Thalmor Embassy with companions during “Diplomatic Immunity”
  • Fixed issues with Matching Set perk not working properly with certain pieces of armor
  • Fixed issues with Custom Fit perk not working properly with certain pieces of armor
  • Fixed issue with NPC dying in a bear trap blocking progress in “Time of My Need”
  • Fixed rare issue with swinging door becoming stuck and blocking an entrance in Volunruud
  • Imperial Light Armor can now be crafted
  • Fixed issue with “Vald’s Debt” where Vald was not leveled properly
  • Fixed issue with Vilkas not giving proper greeting after completing “Battle for Whiterun”
  • Fixed issue with respawning actors that were raised by using the Ritual Stone power
  • Fixed issue with the Ancient Knowledge perk not calculating properly
  • The Palace of Kings now has patrolling guards on upper floors
  • Reduce percentage chance of getting a werewolf loading screen while player is a werewolf
  • Pantea’s flute is no longer a quest item after completing “Pantea’s Flute”
  • Placing an unread Oghma Infinium on a bookshelf in the player’s house no longer allows the book to be reused again
  • Adjusted dialogue priority to improve chances of hearing more combat dialogue from certain NPC enemies
  • Fixed issue with falling damage on high difficulty levels
  • Fixed bad collision on certain clutter objects
  • Fixed rare instance of couriers who would appear only dressed in a hat
Quelle
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Bedameister
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Re: TES V: Skyrim |OT| Patch 1.9 incoming, Level-Cap adé

Beitrag von Bedameister »

Wow das mit dem Level Cap klingt echt geil, da würd ich am liebsten gleich mit meinem Charakter weiter machen und erstmal alles wieder zurück setzen :D

Ein Hoch auf Bethesda
Oynox
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Re: TES V: Skyrim |OT| Patch 1.9 incoming, Level-Cap adé

Beitrag von Oynox »

Jo. Bloß, dass mein Spielstand wohl verbuggt bleibt und deswegen ziemlich viel im Arsch ist.
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LueyTV
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Re: TES V: Skyrim |OT| Patch 1.9 incoming, Level-Cap adé

Beitrag von LueyTV »

Vernünftig: Gerade zur rechten Zeit mit dem LP angefangen, wenn auch auf PC. :)
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Re: TES V: Skyrim |OT| Patch 1.9 incoming, Level-Cap adé

Beitrag von oppenheimer »

Oynox Slider hat geschrieben:Jo. Bloß, dass mein Spielstand wohl verbuggt bleibt und deswegen ziemlich viel im Arsch ist.
Ach komm: Es wäre nicht Skyrim, wenn man nicht mindestens einmal pro Stunde nem NPC begegnen würde, der eigentlich schon seit Wochen tot ist, aber nun wieder quicklebendig durch die Gegend rennt, wenn auch halb im Erdboden versunken.
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Kemba
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Re: TES V: Skyrim |OT| Patch 1.9 incoming, Level-Cap adé

Beitrag von Kemba »

Da mir das Spiel so gut gefällt, wollte ich zusätzlich zu den noch offenen Quests gerne alle Trophäen sammeln. Nun hab ich aber gemerkt, dass ich bei einer Quest zugelassen habe, dass ein Deadra-Artefakt namens Schädel der Korruption zerstört wird. Ich habe gelesen, dass es insgesammt 17 Deadra-Artefakte gibt und man somit verpasste Artefakte wieder ausbügeln kann. Angeblich soll man z.B. in der Quest Schicksalstreffen im Mondschein 2 Artefakte erhalten können. Weiß jmd wie bzw kennt eine andere Lösung für dieses Problem?

[edit] hat sich erledigt, entgegen meiner Erinnerung und der tatsache, dass ich den Gegenstand bisher nich in einer meiner Truhen gesehen habe, habe ich mich doch gegen die Zerstörung entschieden und ihn an mich genommen [/edit]
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Re: TES V: Skyrim |OT| Keine weiteren Add-ons mehr

Beitrag von Oynox »

[...] For the last year and a half we’ve been working on new content for Skyrim; from the game updates, Creation Kit, Steam Workshop, Kinect support, to DLCs. Parts of our team have also been in pre-production on our next major project, and that game is at the point where it requires the studio’s full attention to make it our biggest and best work yet.

Even though we’re moving on, we’ll still have minor updates to Skyrim as needed. We’ve invested so much of ourselves into Skyrim and will never truly say goodbye to it. [...]
Bethblog

Liegt doch nahe, dass am 12. Juni tatsächlich eine GotY Version kommt, wie Mitte März vermutet wurde:
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Re: TES V: Skyrim |OT| Keine weiteren Add-ons mehr

Beitrag von Bedameister »

so früh schon ? das wäre ja klasse. Wenn die nicht zu teuer wird und später noch etwas im Preis fällt könnte ich in dieser Generation nochmal einen Ausflug nach Himmelrand machen :D
Oynox
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Re: TES V: Skyrim |OT| Keine weiteren Add-ons mehr

Beitrag von Oynox »

Früh? Das Spiel ist weitaus über einem Jahr auf dem Markt.
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Bedameister
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Re: TES V: Skyrim |OT| Keine weiteren Add-ons mehr

Beitrag von Bedameister »

Oynox Slider hat geschrieben:Früh? Das Spiel ist weitaus über einem Jahr auf dem Markt.
Naja aber die DLCs nicht :P
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Re: TES V: Skyrim |OT| Keine weiteren Add-ons mehr

Beitrag von Oynox »

Ich hatte ehrlich gesagt gehofft, dass noch ein, zwei kommen...

Vielleicht machen sie sich ja nochmal ordentlich Mühe mit dem 2.0er Patch.