
Egal, ich installier es dann nochmal...
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Nein....Homer-Sapiens hat geschrieben:Soo... Steam ist neu drauf, meine alten Spiele weiterhin in der Liste, bei allen steht aber ein "Installieren" anstatt "Spiel starten"... dabei sind doch eigentlich noch alle... oder nicht...?
Egal, ich installier es dann nochmal...
Öööhm... ich war so frei und hab das alte Steam vorher deinstalliert...Nein....
Du solltest auch nur kucken ob einloggen wieder geht.
Wenns nicht viel zum runterladen ist, kannst natürlich die installation hernehmen. Ansonsten kannst auch mal testweise die steam.exe rüberschrieben in das andere Verzeichnis wo nur die steam.exe und der Ordner steamapps ist. Und die alte steam.exe überschreiben. Und dann starten.
A staff member has replied to your question:
Hello, Thank you for contacting Steam Support. If you are running in Windows Vista or Windows 7, please completely exit Steam, and right-click on the shortcut which you use to launch Steam and select "Run as Administrator."
If you are running in Windows XP, take the following steps:
1) Exit Steam.
2) Go to the "Start" menu, select "Run", type "regedit" and click "OK".
3) Navigate to the following registry key: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\VALVE
4) Right click and select "Permissions"
5) Check the "Allow" boxes for "Admin" and "System" for both "Full control" and "Read".
(The remaining steps apply to *all* versions of Windows.)
Then, verify the game's files at least once: Title: Verifying Game Cache Files (GCF) Link: http://support.steampowered.com/kb_a...2037-QEUH-3335 NOTE: There may be files that fail to validate. This is normal and can be ignored.
If the issue persists, you may also need to manually run secondary installers required by this game. Exit Steam entirely. Browse to your Civilization V installation folder (Usually C:\Program files\Steam\Steamapps\Common\sid meier's civilization v\). Run the following installers:
...\Steamapps\Common\sid meier's civilization v\VCRedist\vcredist_x86.exe ...\Steamapps\Common\sid meier's civilization v\DirectX\DXSetup.exe
Reboot your computer and test the issue again.
If you continue to have difficulty, and you are running Windows Vista or 7, please also run the following installer (if you are using Window XP you may skip this step):
...\Steamapps\Common\sid meier's civilization v\DirectX\D3D11Install.exe
Reboot once more and test the issue again.
Should the error persist, and you are running the game on Windows Vista or Windows 7, attempt to run the game in an alternate DirectX mode. On launch, the game should give you two options: -"Sid Meier's Civilization V DirectX 9" -"Sid Meier's Civilization V DirectX 10 & 11" Please test both of these options and check if the problem exists in both.
If the issue persists, further support for this title is handled by a third party support department - please follow the instructions in the link below to contact the support provider to troubleshoot this issue: Title: Sid Meier's Civilization V Link: http://support.steampowered.com/kb_a...1860-EGJZ-1194
Ergebnis:Please completely quit the Steam application, and then enter the directory where Steam is installed. Normally this is in:
c:\Program Files (x86)\Steam\
Delete the following two files:
appupdatestats.blob
clientregistry.blob
After this is complete, load steam back up and sign back in. Steam will attempt to update itself, this may take a few minutes.
Once this is complete, click on the "Library" button and make sure "All Games" is selected from the drop down box below it.
Right-click the game, select "Properties", then "Local Files" and then "Verify Integrity of Game Cache".
Hast du ein Support Ticket geöffnet?Homer-Sapiens hat geschrieben:Neuer Fund, diesmal ein Tip vom 2K-Support (17. Juli):
Please completely quit the Steam application, and then enter the directory where Steam is installed. Normally this is in:
c:\Program Files (x86)\Steam\
Delete the following two files:
appupdatestats.blob
clientregistry.blob
After this is complete, load steam back up and sign back in. Steam will attempt to update itself, this may take a few minutes.
Once this is complete, click on the "Library" button and make sure "All Games" is selected from the drop down box below it.
Right-click the game, select "Properties", then "Local Files" and then "Verify Integrity of Game Cache".
Ergebnis:
Schade das es bei solchen Spielen nicht die (legale) Möglichkeit gibt, Zuhältersoftware wie Steam & Co. völlig zu umgehen. Für den eigentlich angestrebten (offline-SP) Spielspaß sind sie völlig überflüsig, sind aber dennoch ständig dabei, schauen permanent was du machst und treten dir gelegentlich ohne Vorwarnung auf die Füße.
Zumindest hab ich schonmal rausgefunden, daß das Problem wohl seit längerem (in einem Forum klagte jemand bereits im Jan´11 darüber) vereinzelt auftritt, sowohl Steam als auch 2K aber bisher scheinbar keine echte Lösung parat haben... gelegentlich hilft dieses bei dem einen, jenes bei einem anderen. Ich richte mich wohl besser darauf ein, daß ich Civ5 eine längere Zeit nicht spielen können werde, vielleicht bringt ja ein nächster Patch eine Lösung.
...das selbe was ich (wie ich denen auch dabeigeschrieben habe!) schon am Freitag ausprobiert hab. Sollte das nicht geholfen haben möchte ich mich bitte an den Support des Drittanbieters wenden. Weisse bescheid...[...] Navigieren Sie zu Ihrem Installationsverzeichnis von Civilization V (standardmäßig C:\Programme\Steam\Steamapps\common\sid meier's civilization v\) Beenden Sie Steam und führen Sie nun folgende Programme aus: ....\Steamapps\Common\sid meier's civilization v\VCRedist\vcredist_x86.exe ....\Steamapps\Common\sid meier's civilization v\DirectX\DXSetup.exe Starten Sie Ihren Computer erneut und prüfen Sie, ob Ihr Spiel jetzt funktioniert. [...]