The SPARTA hat geschrieben:C.Montgomery Wörns hat geschrieben:Der Chris hat geschrieben:mal eine ganz dumme frage...das system funktioniert doch mit einer kamera oder hab ich das falsch verstanden?
da stellt sich bei mir nur die frage wie die kamera meinen ganzen körper erfassen will. ich glaube das ist schlicht nicht möglich unter meinen bedingungen. man braucht schon eine mindest raumgröße denke ich. bei meinem abstand zum fernseher denke ich nicht dass es für eine kamera möglich ist mich komplett zu erfassen. es sei denn es wäre ein extremes weitwinkel (bzw schon ein fish-eye) in der cam verbaut was allerdings sicherlich durch die verzerrung auch nicht gerade dienlich wäre. deswegen kann ich mir noch nicht vorstellen wie das wirklich gut gehen soll.
bei eye toy war das ja wenn ich mich recht entsinne noch relativ einfach weil da ja weitestgehend nur der oberkörper in der cam zu sehen sein musste. deswegen kann ich mir das bei natal noch nich ganz vorstellen. oder man braucht einfach einen riesigen saal zum zocken wo man mindestens 5m abstand zum fernseher haben muss.
ich weiß zwar nicht wie die es gelöst haben...aber darum mach ich mir garkeine GEdanken. Das werden die schon bedacht haben
Ich tippe aber mal auf mehrere kameras (meine mal sowas gelesen zu haben ^^)
Mehrere Kameras heisst auch mehr Auslastung bei der CPU der Box :wink: Ist nicht gerade die beste Lösung.
naja...wird bestimmt nich so dramatisch sein!
und ansonsten:
The Project Natal sensor[1] is an approximately 9-inch (23 cm) wide horizontal bar[14] connected to a small circular base with a ball joint pivot, and is designed to be positioned lengthwise above or below the video display. The device features an "RGB camera, depth sensor, multi-array microphone, and custom processor running proprietary software",[1] which provides full-body 3D motion capture, facial recognition, and voice recognition capabilities. The Project Natal sensor's microphone array enables the Xbox 360 to conduct acoustic source localization and ambient noise suppression, allowing for things such as headset-free party chat over Xbox Live.[1]
The depth sensor consists of an infrared projector combined with a monochrome CMOS sensor, and allows the Project Natal sensor to see in 3D under any ambient light conditions.[1][15] The sensing range of the depth sensor is adjustable, with the Project Natal software capable of automatically calibrating the sensor based on gameplay and the player's physical environment, such as the presence of couches.[16]
Project Natal is reportedly based on software technology developed internally by Microsoft and hardware intellectual property acquired from time-of-flight camera developer 3DV Systems.[5][10][17][18][19][20] Before agreeing to sell all its assets in March 2009,[21] 3DV had been preparing its own depth-sensing webcam controller, known as the ZCam.[22][fn 2]
Described by Microsoft personnel as the primary innovation of Project Natal,[10][20][25] the software technology enables advanced gesture recognition, facial recognition, and voice recognition.[18] The skeletal mapping technology shown at E3 2009 was capable of simultaneously tracking up to four users for motion analysis,[10][15][18][26] with a feature extraction of 48 interest points on a human body at a frame rate of 30 hertz.[16][26] Depending on the person's distance from the sensor, Project Natal is capable of tracking models that can identify individual fingers.[15][18]
Quelle Wikipedia....