Dreamfall Chapters - Book 2: Rebels - Test

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MrLetiso
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Re: Dreamfall Chapters - Book 2: Rebels - Test

Beitrag von MrLetiso »

Verstehe allerdings nicht, wieso der Tester angefeindet wird, wenn auf eine anständige QA verzichtet wird. Wenn ich dieselben Bugs wie der Tester erlebt hätte, hätte ich das Spiel nach 20 Minuten aus gemacht.
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xanthai
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Re: Dreamfall Chapters - Book 2: Rebels - Test

Beitrag von xanthai »

MrLetiso hat geschrieben:Verstehe allerdings nicht, wieso der Tester angefeindet wird, wenn auf eine anständige QA verzichtet wird. Wenn ich dieselben Bugs wie der Tester erlebt hätte, hätte ich das Spiel nach 20 Minuten aus gemacht.
Mal von einem Post abgesehen wurde der Tester doch nicht angefeindet.
Es wundert mich aber schon ein wenig, dass er so viele Bugs erlebt hat (bezweifel ich nach dem Video auch gar nicht), während man von anderen Spielern (und auch in anderen Testberichten) hört, dass so gut wie keine Bugs vorhanden sind und es allgemein besser läuft als der erste Teil.

Mit den Bugs aus dem Video ist die Wertung gerechtfertigt, nur sieht das dort ganz anders aus als anderswo.

EDIT: Zur Klarstellung: Ich möchte dem Tester hier keinen bösen Willen unterstellen. Nur scheint er entweder einen älteren Build bekommen zu haben oder extremes Pech mit der Systemkonfiguration gehabt zu haben (oder ich und viele andere extremes Glück).
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MrLetiso
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Re: Dreamfall Chapters - Book 2: Rebels - Test

Beitrag von MrLetiso »

xanthai hat geschrieben:EDIT: Zur Klarstellung: Ich möchte dem Tester hier keinen bösen Willen unterstellen. Nur scheint er entweder einen älteren Build bekommen zu haben oder extremes Pech mit der Systemkonfiguration gehabt zu haben (oder ich und viele andere extremes Glück).
Mal sehen, wieviele es bei mir werden.
dunbart
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Re: Dreamfall Chapters - Book 2: Rebels - Test

Beitrag von dunbart »

MrLetiso hat geschrieben:
xanthai hat geschrieben:EDIT: Zur Klarstellung: Ich möchte dem Tester hier keinen bösen Willen unterstellen. Nur scheint er entweder einen älteren Build bekommen zu haben oder extremes Pech mit der Systemkonfiguration gehabt zu haben (oder ich und viele andere extremes Glück).
Mal sehen, wieviele es bei mir werden.
Berichte mal. Im Red Thread Forum habe ich gelesen, dass der neuste nv-Treiber wohl Probleme macht.
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mk-im-netz
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Re: Dreamfall Chapters - Book 2: Rebels - Test

Beitrag von mk-im-netz »

Zur Klarstellung: Viele der hier präsentierten "Bugs" sind nicht reproduzierbar. Und für den Rest muss man schon mit allen Wänden kuscheln oder die anderen Figuren umtanzen, um tatsächlich einen Fehler zu provozieren. Einzig der Stotter-Fehler tritt wirklich im Spielfluss auf... Die nachträgliche Aktivierung der deutschen Lokalisierung war übrigens hinreichend bekannt und ist längst vorhanden... Bei den Inhalten und der Atmosphäre des Spiels gibt es offensichtlich nichts zu bemängeln... Ist also die Wertung gerecht? Nein! Es ist einfach nur traurig, dass dieser "Test" noch nicht offline genommen wurde.
Flat Eric
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Re: Dreamfall Chapters - Book 2: Rebels - Test

Beitrag von Flat Eric »

Patch ist draußen:

Changelog for version 2.0.2.2:


- Full German localisation and French subtitles for Book Two.
- Fixed an issue with jittering animations occurring during cinematic sequences on lower spec OS-X systems.
- Solved a problem where the game would occasionally crash during startup on certain Mac systems with AMD GPU.
- Fixed a bug where the game crashed in the Enclave soon after starting the episode on some Mac systems with AMD GPU.
- Fixed a problem with the WATI adbot getting stuck in Chapter 4.
- Solved some bugs with the Bip escort mission in Chapter 3. Bip should now reappear and/or reposition if he gets stuck or disappears during the mission. You can also 'reset' Bip manually, by exiting the location and re-entering (e.g. by going in and out of the Rooster and Kitten or Mole's burrow).
- Fixed an issue with the Azadi runner getting stuck or disappearing during his rounds in Chapter 3. Like Bip, the runner will also reset if you exit and re-enter the location.
- Fixed an issue where if you talk to Reza before visiting Dr Roman in Chapter 4, you get an extra goal that never disappears.
- Fixed an issue where if you go to the Pandemonium and speak to Mira before meeting Baruti in Chapter 4, you will always get the introduction for the neural programming career path, regardless of your actual career path.
- Solved a problem with a duplicate dialogue line in the Mr London confrontation from Chapter 2.
- Modified geometry collision in the Enclave and Marcuria, to avoid players getting stuck inside scenery.
- Fixed a problem on MacBooks where the game would be frozen after the laptop goes to sleep and wakes up again.
- Added a new icon for apprehending the Azadi collaborator in Chapter 3, to avoid false arrests. This icon will only be available if you start a new game.
- Zoë’s journal in Chapters 4 and 5 has been expanded to fill in more of the story. To see the new journal entries, you will have to replay the chapters in question.
- Fixed a problem with the inventory GUI getting stuck after being caught by the patrolling dock guard in Chapter 3.
- The ‘Continue' button in the main menu is now disabled when the ‘Start Book Two’ option is available, to avoid confusion. ‘Continue’ always loads your last save game; it does not start a new episode.
- All new save games will now be preceded with the chapter number, to make save game organisation a bit easier. Existing save games will not be updated.
- The much requested consequence/important dialogue toggle has been added to settings. This is on by default, but can now be switched off. You will no longer see any 'immersion breaking' messages…but you might also miss out on some of the more subtle consequences of your choices and actions in the game.
- Fixed a shader problem that could cause glowing corneas ('laser eyes') on ATI video cards. Please note that this is a work in progress and there may still be issues with this shader.
- Fixed an issue where players could get permanently stuck in Zoë's apartment in Book One.
- Brought back missing NPC atmospheric conversations in Europolis. These conversation were present in version 1.x but disappeared in version 2.0.
- Ensured that the game will default to English text/voice if there are missing German/French subtitles or voice files.
- Fixed an issue where interaction points on the shank and key in Friar's Keep in Book One could get offset in a save game.
- Fixed an issue where the mouse pointer could get hidden when application focus was lost during dialogue options.
- Re-added missing Arn Stont dialogue for Friar's Keep.
[ RetroStage ][ Retro ? Games ? Technik ]
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Justin.Bailey
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Re: Dreamfall Chapters - Book 2: Rebels - Test

Beitrag von Justin.Bailey »

Ist das Spiel nun gut und nur aufgrund Bugs schlecht oder ist das Spiel allgemein nicht gut, unabhängig der Bugs?
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