PS4 News und Diskussion

Hier könnt ihr über Sonys neues Konsolen-Flaggschiff diskutieren,

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Raksoris
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von Raksoris »

R_eQuiEm hat geschrieben:Bei Sony ist alles möglich xD
Ja hat man bei der Vita gesehen :lol: :wink:

Es müssen schon sehr viele Faktoren dazukommen, dass es Sony schafft so viele Konsolen abzusetzen.
in niedriger Preis, viele und vernünftige Releasetitel, den Nerv der Zeit treffen, die neue X Box und die Wii U ausbooten .
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danke15jahre4p
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von danke15jahre4p »

Raksoris hat geschrieben:
Spoiler
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R_eQuiEm hat geschrieben:Bei Sony ist alles möglich xD
Ja hat man bei der Vita gesehen :lol: :wink:

Es müssen schon sehr viele Faktoren dazukommen, dass es Sony schafft so viele Konsolen abzusetzen.
in niedriger Preis, viele und vernünftige Releasetitel, den Nerv der Zeit treffen, die neue X Box
... und die Wii U ausbooten .
bootet die sich grade nicht selber aus? ;) sie kämpft gerade mit der psp um die verkaufszahlen...

keine ahnung was sony mit 16 mio. ps4 will, soviel werden die niemals innerhalb eines jahres absetzen!

vielleicht bekommen sie nen guten rabatt für die komponenten und insbesondere für den ddr5 speicher wenn sie direkt in solch einer stückzahl ordern!? oder dürfte das nicht soviel ausmachen?

greetingz
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ico
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von ico »

@leifmann
Wenn der chinesische Markt sich öffnet und der gemunkelte Anfangspreis stimmen sollte halte ich das sogar realistischer als es jetzt klingen mag.
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danke15jahre4p
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von danke15jahre4p »

ico hat geschrieben:@leifmann
Wenn der chinesische Markt sich öffnet und der gemunkelte Anfangspreis stimmen sollte halte ich das sogar realistischer als es jetzt klingen mag.
mit dem chinesischen markt wären selbstverständlich ganz andere abverkäufe möglich, wenn sony darauf spekuliert, dann hut ab!

greetingz
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danke15jahre4p
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von danke15jahre4p »

Sony Santa Monica über die PlayStation 4

„Wir können eine Menge mehr zeigen, nicht wahr?", so Lead Game Designer Mark Simon gegenüber Eurogamer. „Wenn ihr uns genug Zeit und diese Spezifikationen gebt, werden wir euch von den Socken hauen. Unser Team ist ziemlich gut."

„Die Hardware selbst hat 16 Mal mehr Arbeitsspeicher als bei der vorherigen Konsole. Im Hinblick auf die Grafik wirkt die Hardware regelrecht befreiend."

http://www.eurogamer.de/articles/2013-0 ... ystation-4

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danke15jahre4p
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von danke15jahre4p »

http://www.vg247.com/2013/03/11/ps4-sud ... hallenges/

Suda freut sich auch schon, also an third party studios mangelt es bei der ps4 definitiv nicht!

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johndoe1044785
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von johndoe1044785 »

das wird fein :)
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Supabock-
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von Supabock- »

Wie siehts denn mit der aktuellen Gerüchtelage rund um den Startpreis aus?
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Chibiterasu
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von Chibiterasu »

Aktuell ist nix aber es geistern Preise für zwei Versionen von 400 und 500 Dollar (= leider Euro) herum.
Keine Ahnung ob die komplett aus der Luft gegriffen sind.
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Nerix
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von Nerix »

Einige Aussagen japanischer Publisher/Studios zu folgenden Fragen. Die meisten finden die sozialen Aspekte anscheinend äußerst interessant, ich hoffe das wird nicht überhand nehmen...
1. What are your impressions of the PlayStation 4?
2. Of the PlayStation 4's specs and functions, what stands out to you?
3. What sort of game would you like to develop utilizing the PlayStation 4's specs and functions?
• Acquire CEO, Takuma Endou
Spoiler
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1. — "My impression of the hardware was, simply put, "chock-full." It has power, memory, a camera – it's the ultimate form of a game machine that can do anything. If I were to say anything negative, it would be that it was very hard to tell what made it unique."

2. — "How few limitations there were. As a developer, the fewer limitations a console, the easier it is to develop for, so that helps a lot. On the other hand, without limitations, it may be harder to create a 'selling point.'"

3. — "Since I don't think we can win in a battle of high quality graphics, I'd like a game that creatively uses the network functions and isn't too heavy or long. My desire to make a game that can sell on its ideas and entertainment was reinvigorated."
• Platinum Games Producer, Atsushi Inaba
Spoiler
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1. — "I got the impression that the competitive field for consoles is moving from basic performance specs to peripheral services."

2. — "I'm not that interested in hardware specs like graphic processing. Of course, I thought [the PS4's specs] were quite impressive, but you can't win in a competition against PC gaming specs that are constantly evolving. I felt a great deal of potential in the peripheral stage that has been set to make use of new content. I'm also very interested in seeing what sort of reference content SCE will be bringing out so that the vision they have for the hardware is not diluted."

3. — "If we can fully exploit the peripheral services, we may be able to deliver a different 'virtual world' from the previous consoles. I'd like to try that approach."
• Capcom Producer, Hiroyuki Kobayashi
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1. — "I was actually at the PlayStation Meeting 2013 where they announced it. When the PS4 logo appeared, I had the standard 'Yes! At last it's officially been announced!' sort of response, as well as wondering what sort of games would come out. As a user, I was very excited."

2. — "The high quality graphics and the processing power are obviously very promising, but I was also interested in how the PS4 would integrate social aspects and link with mobile platforms. The announced titles seem to take good advantage of the PS4's functions and specs and show a lot of different potential directions to take. I think we'll see a wider variety of titles than we did with the PS3."

3. — "The PS4's social connectivity functions will allow for many users to share their gameplay. The question is how to integrate this showing and viewing of gameplay within the game. How will users play with this function? Like a video arcade? Like YouTube? There are a lot of potential ideas. I think this will change the game experience a great deal. It's going to make figuring out what sort of services creators should offer users more challenging. I'd like to create something that will offer a new gaming experience."
• Level 5 Game Director, Jiro Ishii
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1. — "I was surprised that the PlayStation, which has always maintained a sharp image, was taking a cost-performance-focused strategy. This made me both happy and sad."

2. — "I have high expectations for their strong appeal as 'hardware that's easy to develop for.' I'd like to know how the Share button is going to change game promotion and gameplay. I'm very interested."

3. — "Could the Share button change the way adventure games are played? It's easy to imagine its use for games with strong contingent game design like action games and stealth games, but with adventure games, that focus on showing a story, it feels like it would lead to story spoilers or making players feel like they've played the game just by watching. Still, there must be stories that can be expanded because they can be shared. Like a group piece where different protagonists are connected with the Share button and change the fate of the world… I'd like to try to make such a game scenario."
• Tecmo Koei Games Producer, Hisashi Koinuma
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1. — "My initial impressions of the PS4 were that it is a 'true network game machine.'

2. — "The focus on sharing experiences. I was also intrigued by the ability to use the PS Vita, smart phones, or tablets as a second screen."

3. — "Normally, in order to talk about games with friends or family, you need them nearby. I believe users will be able to have meaningful communication with other users through the network, even from their own homes. I'd like to make a game that would make user participation in multi-player more fun, even if it's not in realtime."
• Sony Computer Entertainment Japan Director, Keiichirou Toyama
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1. — "I felt the same thing with the PS Vita, but it's a piece of hardware that goes well with the adjective, 'Spartan.' The fat has been trimmed off as much as possible, and what's truly important has been compressed with no excess or deficiency."

2. — "Many users feel that FPS or RTS games should be played with a mouse. I felt the high universality of the DualShock 4 will be able to improve such standards of game control. I'm also interested in the increased network compatibility, especially the application of cloud technology and the coordination with mobile platforms, as well as the evolution of game and visual experiences of course."

3. — "It's a staple, but I'd like to make an adventure epic in a vast imaginary world. User communication is becoming a standard feature, but I'd like to have people having fun sharing their experiences of what they felt or saw rather than just items or parameters. That, or something you can clear in a few hours, like a first person supernatural nightmare experience."
• Konami Digital Entertainment Kojima Production Creative Producer, Yuji Korekado
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1. — "The architecture was simpler than I thought it'd be. It seemed like the hardware specs are evolving as expected, with expansion beyond the hardware itself in mind."

2. — "The PlayStation App and the Share button. With the increased processing power, more realtime processing is possible and character AI can be more complex. Games will be about individual players enjoying different experiences each time they play. The ability to easily share each experience through video or gameplay anywhere was incredibly innovative."

3. — "Looking at the specs alone, where we used to show particle movements and flow for things like smoke, dust, and water currents by arranging patterns, we'll be able to have them processed in realtime. This will obviously help with visual effects, but can also be used to create new gameplay elements, like how we used the free slicing in Metal Gear Rising as a core gameplay element. I'd also like to focus on services that would emerge from the ability to connect from different platforms, anytime and anywhere."
http://kotaku.com/5990489/japanese-deve ... on-the-ps4
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Pyoro-2
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von Pyoro-2 »

Hab neulich 'n Interview mit dem NIS Boss gelesen, dessen Aussagen war ca. (frei interpretiert) "PS4 juckt mich 'n Scheiß und ich hab kp, was wir damit machen sollen, aber iwo drauf müssen wir unsere games ja veröffentlichen, also eben auf der Kiste" xD
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danke15jahre4p
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von danke15jahre4p »

Pyoro-2 hat geschrieben:Hab neulich 'n Interview mit dem NIS Boss gelesen, dessen Aussagen war ca. (frei interpretiert) "PS4 juckt mich 'n Scheiß und ich hab kp, was wir damit machen sollen, aber iwo drauf müssen wir unsere games ja veröffentlichen, also eben auf der Kiste" xD
http://www.siliconera.com/2013/02/25/wh ... -vita-ps4/

dieses interview?

wenn ja, dann hast du...
Q: We noticed Nippon Ichi is a PS4 developer. Are you working any titles for PlayStation 4 currently?

A: It was announced yesterday that Nippon Ichi is one of the developers for it. We are thinking about titles right now.
...wirklich extrem seltsam interpretiert!

;)

greetingz
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Pyoro-2
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von Pyoro-2 »

Ging eher in die Richtung:
Are there any new features of PS4 that NIS want to utilize when developing a game?

Not particularly. There are still things with the PS3 that haven’t done or been seen yet that we want to try. I also want to see what the PS4 is capable of and we’ll start thinking from there.
Nedmal 'ne wirkliche Einschätzung, was die PS4 kann, aber anscheinend ist schon entschieden, dass es wieder support für die Sony Konsole gibt. Ich find's amüsant =)
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HeLL-YeAh
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von HeLL-YeAh »

Raksoris hat geschrieben:
R_eQuiEm hat geschrieben:Bei Sony ist alles möglich xD
Ja hat man bei der Vita gesehen :lol: :wink:

Es müssen schon sehr viele Faktoren dazukommen, dass es Sony schafft so viele Konsolen abzusetzen.
in niedriger Preis, viele und vernünftige Releasetitel, den Nerv der Zeit treffen, die neue X Box und die Wii U ausbooten .
Traurig aber wahr :/ Ich nenn die Vita seit Release mein eigen (hatte sie überraschend zum Geburtstag bekommen). Jedenfalls freu ich mich jedes mal wenn ich das Teil anfasse wie geil es verarbeitet ist und was es fürn schönes Stück Technik ist ... aber ich warte am kommenden Sonntag schon genau 1 Jahr auf Spiele die mich dazu motivieren das Teil öfter mal aus dem Schrank zu holen.
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Nerix
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Re: PS4 Newsflash

Beitrag von Nerix »

Folgende GDC (Game Developers Conference)-Veranstaltung könnte ganz interessant hinsichtlich weiterer technischer Details werden (27.3., 19h MEZ):
PlayStation 4 just announced in Feb 2013 is the latest console from the makers of PlayStation. This presentation will discuss the technology from a development standpoint as well as from the design side.
http://schedule.gdconf.com/session/1510 ... America%29